Alla inlägg den 18 juli 2011

Av anders andersson - 18 juli 2011 10:40

Idag hade vi tänkt oss Rio och lite poker på förmiddagen, när vi kom upp så var den turneringen inställd. Vi gick mot lokalerna där Main spelas och märker att det nästan är folktomt. De flesta försäljarna har stängt och den ena pokerlokalen var på väg att plockas ihop. Bestämde oss för att äta tidigt, men resturangen var inte öppen än.


Vi satte oss ner och spelade texas mot dealer i 20 minuter och gick tillsammans 56 dollar plus. När resturangen öppnat fick jag mej min efterlängtade köttfärslimpa och Nizze sina revbensspjäll. Efter maten bestämde vi oss för att kolla lite på main och vi hittade två svenskar som spelade, följde den ena av dem då han satt vid avspärningen. Medans vi tittade så vann han en stor och förlora en större. Såg sedan att han åkte som 118 och fick dryga 54000.


Lämnade Rio för att åka ner och kolla lite i affärerna, hittade en födelsdagspresent till Ida Andersson och en keps till Edmark :) Bestämde oss för att spela 19 turran på caesars efter vår lilla shopping runda. Idag har vi fakriskt gått en hel del, vilket gjort gött åt kroppen. 


Pokern just nu är inget att skriva hem om, Nizze bustade tidigt och drog till Treasure för 22-turran, jag hamnar allin med 88 mot A6, floppen KKJ turn J och mina 88 dör .... Går efter Nizze till Treasure men inte heller där fungera pokern, Nizze hinner köpa in sig igen men turen vill inte infinna sig. Jag når nästan finalbordet bland 45 spelare, slutar 11.


Första 640 dollarna räckte länge men Idas present och Edmarks Keps + att pokern inte fungera gjorde att jag fick ta ut mer pengar när vi kom tillbaka till hotellet.


Tillsammans efter 2 veckor är vi 47 dollar plus på vårt privata pokerspelande, men de 3 senaste dagarna har vi ramlat ner från vår pokertron som vi själva byggde upp. Spelar nog 11-turran på Stratosphere i morgon sen åker vi ner mot Luxor och går stripen tillbaka för att se den delen av stan.


Humöret är inte på topp och båda börjar tycka att 17 dagar var för mycket. Nu sak vi göra det bästa av dagarna som är kvar.


Nizze sussar gött sen långe, själv tröstäter jag dounuts och Swedish fish (godisfiskar som jag köpte bara för namnet) och har lite hemlängtan.

ps. det positiva idag var att Japan slog USA i VM-fotbollen :) ds

Ovido - Quiz & Flashcards