Alla inlägg den 21 juli 2011

Av anders andersson - 21 juli 2011 10:34

Sista dagen på Vegastrippen och jag packar ihop mina prylar innan 11-turran på Stratosphere. Vi vandrar bort och anmäler oss och intar sedan frukost, jag beställer big breakfast med pannkakor på MC. Bountyturror på onsdagar. Nizze åker ut tidigt och bestämmer sig för att prova lyckan på Binion´s. Själv lyckas jag slå ut en kille och får en bounty på 5 dollar.Poker flyter dock dåligt och jag åker som 11 precis innan finalbordet. Spelar lite maskiner och Texas mot dealer för att få tiden att gå. Äter en burgare när jag får sms från Nizze att han är på Hotellet. 


Går till hotellet, Nizze är lätt besviken på sitt spel, AQ har förföljt oss hela resan. Han ska inte spela mer poker på ett tag säger han, så jag åker själv tillbaka till Stratosphere och gör ett försök till. Har dåligt med marker kvar när vi blir 2 bord, har dock slagit ut en så jag har en bounty. 18 spelare kvar så har jag BB 3000 med ca 9000 i stacken. En gubbe som förra veckan kallade med clown och en del andra inte skrivbara saker sitter på SB och trycker allin med 10000, jag har K6 och säger att jag gör ett försök att gambla. Gubben har A5. Floppen A 4 6, jag börjar ropa efter en K, turn J River K.... Gubben börjar nu kalla mej Fish och mummlar andra saker som jag inte hör. Bordet är dock på min sida. Nästa hand ställer han in med sina 1000 marker, jag har SB och synar tillsammans med 2 andra. Min Q10 förvandlas till en stege och Gubben lummar iväg blängades på mej. Det var den skönaste pokerpeng jag nånsin tjänat!!!! Skulle sparat den 5 dollarn och ramat in hemma.


Några sjuka händer senare så är vi 10 spelare kvar och finalbord. 9 priser men bubblan får 70 dollar tillbaka. Ligger sist i stort sett hela finalbordet. Lägger en 88 när 3 st är allin för att kanske tjäna 2 placeringar. Hade fått KÅK och ingen åker. AA möter KK och en av de stora stackarna åker ut, en efter en så reser folk ut och till slut sitter jag med 8000 kvar med blinds på 5000-10000. Ställer med A7 mot 55 och träffar inget. Har dock hankat mej till 6e plats och 192 dollar + bounty 10 dollar. 


Spelar lite maskiner, när jag får för mej att hoppa in i nästa turra. Klockan är 23,58 och vi ska till flygplatsen vid 04.15 Perfekt att fördriva tiden och sova på planet sen. 3 händer senare är jag på väg till hotellet :( På hotellet köper jag lite nattugg och summerar vårt pokerspelande. Vi hamnar på plussidan med 262 dollar, drar vi av dricksen som vi gav efter vinsterna så slutar pluset på 42 dollar.


Nu ligger jag och väntar på att vi ska åka till flygplatsen, flyget lyfter mot New York 06.45 (15.45 svensk tid). Sen är vi 3 timmar i New York innan flyget tar oss hem till Sverige vid ca 17.00 (00.00 svensk tid). Förhoppningvis landar vi i Sverige och Arlanda vid 07.30 på fredag morgon.


Får se när det blir Vegas nästa gång, kanske med Molle nästa år och framförallt är planen att åka med mina grabbar om 6 år när Sebben fyller 21. Bara att börja spara för nästa resa :)


Over and out/Anders/Ason/Evert/Fish and Clown


Ovido - Quiz & Flashcards