Alla inlägg den 10 juli 2011

Av anders andersson - 10 juli 2011 10:18

För 2 dagar sen förla jag min keps någonstans, nu är den själv ute i vimlet och jag är rädd att han känner sig ensam. Måste nog köpa en ny i morgon innan vi ska ut i solen....


Dagen var annars Dagen D för Nizze, Mainevent dag 1C, han låg runt start de första 4 perioderna,men efter det så sjönk han sakta neråt, vid matpausen är han nere vid 20000 och känner sig kortkall. Får i stort sett inga händer att spela med och när han hittar något så foldar de andra. Efter 9 timmar och 55 minuter (5 minuter kvar av dag 1) hittar Nizze AQ och höjer upp, han blir reraisad och ställer allin, snubben visar upp A7 ruter, 2 ruter på flopp och en döddande ruter på tunr, sen var denna saga slut för denna gång. Vi tackar alla som "sponsrat" oss ocg alla som hejat på hemma från Sverige. Givetvis fortsätter jag blogga om restena av vårt pokerspel och upplevelser i Vegas.


Mitt egna pokerspleande denna dag var tänkt att bli 235 dollars deepstack,start kl 14.00, när jag ska anmäla mej är den flyttad till kl 16.00 Bestämmer mej för att prova cashen så länge och sätter mej mmed 200 dollar vid bordet. När kl närmar sig 16.00 får jag höra att turran är flyttad till 18.00 så jag spelar vidare på cashen som flyter på rätt bra. får rätt bra betalt för en floppad stege mot floppat sett, och när jag får fyrtal i Äss så passerar jag 400 dollar. Bestämmer mej för att sluta spela cash 1 timme innan min turra ska börja. Bluffar bort 65 dollar och slutar med 358 dollar på bordet + 158.


235 dollars turran är ytterligare försenad, de har inga bord över för att  många vill spela main och dess kval. Startar ca 45 min senare. ingen tureringsklocka , vet inte hur många som är med och hela turran känns B. Går ganska bra dock startar med 15000 och vid första pausen har jag 23000. Spelar stabilt och stjäl några potter från kanppen, Försöker stjäla igen , men nu är BB vaken och ställer Allin, efter det å faller mitt spel och  min markerstapel. Fortfarande vet ingen något, 24 bord kvar säger spelledaren när 2 pausen är slut. Har ca 18000 nu. Får byta bord och det är ca 15 bord kvar när jag får 77 utg med 13000 kvar (blinds 800-1600) Ställer Allin och 2 grabbar till gör samma sak, mina 77 möter 66 och AK, mina 7or står ända till river då en förarglig K kommer, får 2000 kvar , dock har blindsen gått upp till 1000-2000 med 300 ante. Automatiskt allin med K3 och träffar inget.

Var nog den rörigaste och tråkigaste turra jag spelat.  Ska nog spela cash i staterna verkar funger bäst för mej.


I morgon blir det poolen på förmiddagen sen leta upp någon kvällsturra under söndagskvällen. Första när vi vaknar ska jag dock köpa en nu keps.


Over and out from Vegas

Ovido - Quiz & Flashcards