Alla inlägg den 12 juli 2011

Av anders andersson - 12 juli 2011 08:27

Vakande upp runt 8.30 och såg att Nizze satt och löste något ur en knep och knåp tidning. Berättade om pokern och om det galna Roulettspelet. Jag sa att jag ville se Down Town idag och vi la upp planerna för dagens pokerspel. Ursprungsplanen var lite cashgame på Stratosphere. Efter att ha ätit  "Big Breakfast" på MC så löste vi biljetter för bussen som går på strippen (7 dollar för ett dygn). På väg mot Down Town stannar vi till på Stratosphere för att kolla in pokerrummet. Vi gillar strukturen på deras turra och bestämmer oss för att spela turran vid 19.00 Vi fixar ett spelkort åt mej och suget på poker tilltar när vi går mot pokerrummet igen. En turra börjar 11.00 och vi gör nya planer för dagen, först turra, sen Down Town. Turran kostar 45 dollar (4500 marker) och för 20 dollar till får du 4000 marker till. Börjar bra och är snabbt uppe i 12000 marker, slarvar dock bort 9000 i en pott med KK mot en ryska som rivrar färgen mot mej.


Nizze har byggt stack och har ca 20000 när jag frågar honom. Spelar upp mej lite när jag får flytta till Nizzes bord, är nere i 1700 när jag är allin med 44, Nizze höjer ut den andra med AJ och mina 4or står. Går några händer senare in med KJ och möte AA, J på flopp och K på turn :) Rushen fortsätter och mina QQ håller mot AK trots floppat A, även en Q fanns med på floppen. Nu uppe i 53000. Nizze har dock lite mer otur och är lite short när vi båda når finalbordet. 29 startande med 4 priser.


Är chipleader när finalbordet startar. Nizze åker som 10a. Innan nästa paus åker en till, så vi är 8 kvar, jag har 48000 och ligger topp 2. Första handen efter paus får jag 88 och höjer ,en kille ställer allin och jag synar. Möter KK som håller och jag är nere i 24000. DÅLIGT SPEL.....Känns inte bekvämt med bordet nu, men snor en pott och lite senare åker ryskan ut plus en till. En kille försöker göra en deal 6 kvar, han och jag ligger  5a och 6a just då. Bordet nappar inte på det, handen efter ställer samma kille med 19000 och jag har BB och hittar QQ. Mina QQ håller och jag nästan dubblar min stack. Nu ligger jag topp 3. Dröjer inte länge förrän vi är i penngarna. ÄNTLIGEN en turneringsframgång. Ligger 2a-3a och nu förhandlas en deal fram där alla får 348 dollar och han som har mest betalar vi andra dricksen för. Alla nappar och jag cashar in min första pengaplats i Vegas :) Dricksen blir 45 dollar så jag och Nizze får dela på 303 dollar.


Vi tar bussen ner till Down Town och går omkring lite, träffar på svambob fyrkant och besöker pokerrummet på Binions. Vi kollar in deras turneringsschema och hittar en turra som vi ska spela någon annan dag. En burgare på Mac Donalds innan vi tar bussen tillbaka till Stratosphere. Vi åker upp i tornet och kollar ut över Vegas, tar några bilder med telefonen över vyerna. Hjälper några Engelsmän att ta kort och det visar sig att en av dem bor i Umeå, träffar även en gentleman från Vällingby som hälsar på sin syster i Vegas. Stratosphere har några åkattraktioner uppe på 109e våningen på utsidan av huset. Du åker en bergodalbanevagn rakt ner i 10 meter sen stannar den, Då ser de i vagnen rakt ner i gatan från 330 meter höjd. GALENSKAP. De hade också skydiving då du slänger dej ut från 108e våningen i en vajer, sen glider du ner innan det bromsar upp typ 5 meter från marken....


Vi åker ner för att spela 19.00 turran, denna turra är inte så mycket att skriva om, Nizze blev utrivrad och short tidigt, medans jag gick bra fram till pausen. Kort efter pausen åker Nizze ut och sätter sig vid cashen. Jag tappar 15000 i en pott precis före paus 2 när jag träffar både KJ, en dam 2 placeringar bakom mej plockade mej på marker hela tiden fick stege på turn. 74 startande och med 28 kvar hittar jag AA på knappen, damen på BB kvider lite att hon måste syna fast hon inte vill. Hon har K10, floppen QQJ, nu har hon bara 9a för att slå ut mej...River Hjärter 9.


Nizze sitter fortfarande vid cashen så jag går bort och tester Rouletten, är upp runt 240 dollar på min hundring, men losar allt till slut. Några trevliga danskar (2 par) sitter vid mitt roulettbord och den äldre mannen har studerat mitt spel och säger till sällskapet att göra som svenken och spela mer på nummer. Den yngre tjejen följer hans råd (troligtvis hennes pappa) och börjar vinna. Hon säger att hon förlorat hela dagen tills jag kom och turade. Gött att man kan göra folk glada trots att jag sen spelat bort sina egna marker. När jag gick så växlade danskarna snabbt ut sina marker, yngre tjejen plusade runt 200 dollar :)


Vi tar bussen tillbaka till hotellet, fyller i vår pokerredovisning. Tack vare mina turneringspengarna idag så är vi fortfarande på plussidan. hela 17 dollar tillsammans. Smått så man börjar fundera på att gå ner i arbetstid när man kommer hem ;)


Nizze har redan slocknat, han bara lägger ner huvudet på kudden sen är han väck. Önskar ibland att jag hade en sådan inbyggd avstängningsknapp. Har ett par dagar gått och sneglat på donutsbaren på hotellet, kilar nog ner och köper mej några nu. BYE från Vegas en stund



Ovido - Quiz & Flashcards