Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Lost in Vegas 2

Av anders andersson - 15 juli 2011 11:36

Senildement eller inte kan man fråga sig, keps nummer 2 spårlöst försvunnen. Man får hoppas mina kepsar hittar varandra i vimlet. Är inte ute så mycket så nu blir det ingen ny keps denna gång. Tanken var att fördriva tiden på Rio idag, men turrorna kändes inte spelvärda och vi vände mot Binion´s 100 dollars turra istället. Framgången från gårdagens skulle upprepas. Vi tog mat från samma ställe satte oss i en bar och åt .Spelade på pokermaskinerna och kollade på sport. Både Nizze och jag plusade på pokermaskinerna och glada i hågen så anmälde vi oss till turran. Turran denna dag går inte till historien som en av mina bästa, Får AQ på SB, UTG höjer jag synar, floppen 5,8,Q jag höjer UTG ställer, syn från mej och han vänder upp 55....Go natt redan innan första pausen.


Spelar lite maskiner medans jag väntar på Nizze. Plusar 10 dollar på dem och byter till Texas mot dealer. Går in med 120 dollar och det rullar på när Nizze kommer och säger att även han är ute på en 9e plats. Han slänger in en hundring och börjar oxå spela mot dealern. Nizze stämplar ut med 100 dollar plus och jag 80 dollar :) Bestämmer oss för att åka till Stratospere och spela deras 7 turra. Visar sig var mycket folk anmälda och tillslut blir vi 95 st. Bygger tidigt stack, ser många floppar med skitkort då folk sällan höjer. 8,6 off synar jag med och floppen kommer 66Q, en kille checkar, jag bettar, får syn. turn A Jag ställer honom allin och han synar. Han visar AJ, han synade min höjning på floppen tom.


Vid första pausen har jag ca 20000 (8500 i start). Nizze känner sig inte bekväm i denna turra, mycket väsen och liv runt omkring. Han åker kort efter pausen.

Mitt spel känns stabilt och det känns bra, hittar 1010 på BB en kille höjer, jag ser att jag har den del marker mer än honom och ställer honom allin, han visar AA och jag tappar 10000. Blöder chips ett tag och med 18 spelare kvar ligger jag sist. Nizze har stenkoll på båda borden och det ger mej info om det andra bordets förehavande, 10 priser i turran och med 16 spelare kvar hittar jag 55 på BB, killen utg höjer lite så jag ställer allin med 25000, han synar med AK, han floppar färgdrag och stegdrag men missar och jag dubblar upp. Tar några potter till och när vi når finalbordet så är alla garanterade pengar. Som vanligt så börjas det göras upp en deal, 2 storstackarna får 450 vi andra får 422. Ligger 4a i fältet, men alla går med på dealen. Cashar ut pengarna och vi går tillbaka till hotellet. Nizze var sleten och over i bingen bredvid. Själv blåste jag 100 på rouletten.


Ramlade in lite plus idag oxå och totala vinster på pokern är +922.


Imorgon planerar vi spela Stratospere 11 turra, men jag skulle bli väldigt förvånad om vi följer våra planer.


Ska nu försöka sova


Go morgon Sverige , go natt USa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards