Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Mörk lördag

Av anders andersson - 17 juli 2011 09:44

Lördagen kunde knappt börjat bättre, Nizze sprang iväg och köpte frukost som jag åt i sängen, kollade på damerna när de vann brons i VM-fotbollen. 

Efter det drog vi iväg mot down town och dagens 100 dollarsturra på Binion`s. Var tidiga så vi köpte en glass och sen satte vi oss och spelade texas mot dealern. Detta spel som gick så bra häromdagen gick inte alls idag, -110 dollar. I 100-dollars turran blir jag utdragen och shortstackad tidigt. Blir på en 105 plats av 115, Jippi. Nizze hänger i och ligger bra till, ganska moloken och med känslan av att vara en av världens sämsta pokerspelare så bränner jag lite pengar på maskiner oxå...


Startar en ny turra vid 19.00 för 75 dollar och 10 i 7 så anmäler jag mej till den, givetvis åker Nizze ut ur 100-dollars turran handen efter... Han laddar oxå in 75 dollar i den nya turran. Efter en floppad kåk och ett par i äss så ligger jag bra till i pausen. Nizze har det dock tungt och är nere i ca 2000 (7500 i start). Rushar lite med floppad stege och några andra bra händer och är chipleader i andra pausen med 16 spelare kvar, Nizze har hämtat upp sig och var allin mörkt med 9,2 och träffade 2 på river :). Gör en dum syn på 6500 och dubbla upp damen bredvid mej. Blir sen totalt kortkall och når finalbordet me 7 största stacken.... Nizze har den 8e största och ligger näst sist. Slarvar bort 12000 mot en kvinna som varit brutal mot mej hela turran. Kan tydligen inte spela mot damer, de är för smarta för mej.


Nizze hamnar allin med 66 och får en fyrtal, själv går jag allin med A8 spader mot AK, 2 spader kommer men inte den 3e och jag slutar 7a, 5 kvar gör de en deal att bubblan får pengarna tillbaka och Nizze cashar in 75 dollar.


Vi sätter oss på bussen mot hotellet, längst bak i bussen sitter ett gäng högljuda ungdomar och skriker och stojar. Vi får faktiskt lust att gå av tidigare för att spara öronen.


Har idag i allafall insett att det går att förlora i Vegas. Tog 12 dagar innan vi fick en minusdag, men den den slog ner som en blixt från klar himmel. Delade broderligt på Nizze enorma vinst på 75 dollar så mitt minus för dagen blev 303 dollar. I morgon blir det Rio och spela en liten turra vid 11.00, kolla in Main event och dagens begivenhet: Äta köttförslimpa :)


Mörk lördag är avslutad och söndagen har redan rullat in. Hoppas på en bättre söndag. God natt från en stukade Evert!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards