Alla inlägg under juli 2011

Av anders andersson - 6 juli 2011 10:59

Event 56 startade runt 12.30 på tisdagen,med 3389 deltagare. för min del så började det bra. Kändes som ett bra bord och jag var snabbt uppe i 6000 från 4500 som var startstack.

Nizze och jag rapporterade i varje paus till varandra hur vi låg till. Paus var det efter 2 perioder det vill säga 2 timmar. I första pausen hade Nizze 3900 och jag 5500, strax efter pausen fick jag byta bord och Nizze fick sitta vid ett specialbord som var inhägnat och kamerabevakat. Bordbytet var inget hit för mej som som sjönk till 1975 som lägst. Hittar JJ på UTG och limpar, en snubbe höjer och jag synar. Drömflopp kommer med JJK vi checkar båda två tills river då jag ställer med mina 1200, efter en stund synar han och jag dubblar. Paus två har Nizze spelat upp sig till 10500 och jag har 6600.


Badbeat

Bordbyte som jag längtade efter och spelet flyter på är som mest upp runt 9500. Hamnar nere på ca 4000 efter dålig syn med K10. Jag plockar upp 99, höjer upp och får syn. Floppen JJ9, killen ställer jag synar och dubblar :). Matbreaket på 1,5 timme infinner sig efter level 6 Nizze jobbar på och har nu 15500 och jag ligger på 8975. Nöjda med spelet så intar vi mat och diskuterar vårat spel.

Har två spelare på bordet som jag kallar Italienaren och Asiaten, har spelat några händer mot dem och känns som jag vet var jag har dom. Har jobbat upp mej till 10500 när Italienaren ställer allin med 7200, tittar ner på AA och ställer oxå allin, asiaten foldar efter att stekt en stund. Italienaren vänder upp KQ off, floppen kommer QJ2 turn Q och river blank..... Ner i 3100 då jag nästa hand får 99 på small, asiaten har höjt till 800 så jag ställer, efter lång betänketid så synar han med J9s. Floppen 233 Turn än en gång mördande en J river blankar och jag får lämna Eventet på en ca 1100 plats. 


Hästen som är kvar

Lite moloken drog jag över till Nizze som spelade i ett annat rum, nu gällde det att heja fram honom. Servar med lite Snickers när tillfälle ges. I nästa paus hade Nizze 17500 och det återstod 830 spelare. Pengaplats började hägra (342 får pris). Under nästa peropd får Nizze 99 en spelare går allin och Nizze synar, AQ mot Nizzes 9 or. River A dubblar upp motståndaren. Turneringen gör ett extra break efter period 9 för att göra chipreaise och nizze har ramlade ner till 12400, vi snackar lite i pausen och Nizze planerar att dubbla innan dagen är slut. Nizze hamnar allin med AA mot J8, en skrämmande J på flopp men AA håller. Nizze får AA en gång till i slutet på perioden och höjer rejält för att skydda Ässen. Alla läger


Bord för bord byts ner och mindre än 450 går till dag 2, Nizze har lyckats ta sig vidare med 25800. Nu är det bara ca 120 platser till pengarna. GO NIZZE G0

Av anders andersson - 5 juli 2011 08:38

Äntligen har vi kommit fram till Las Vegas, checkat in på Circus Circus och betalat in till Event 56. När vi var på Rio ringde telefonen och det var Johanna en scoutkompis från Sverige. Hon är i Vegas idag och åker till sin Au.pair familj i morgon.


Vi började hela dagen med att gå upp 05.30, dock ingen av oss som var trötta. Lite strul med incheckningen och kroppsvisitering vid varje flygplats (titanhöft) kan man stå ut med när man ska till Vegas.


Eftersom Nizze har varit är här förut får han ta täten när vi är ute och rör på oss. Förresten så heter jag inte Anders i Staterna, nä det gick inte det, för det är första namnet i passet som gäller över här. I passet står det klart och tydligt Evert Jan Ander Andersson, alltså heter jag Evert Andersson. I morgon börjar event 54 och när ni letar efter mitt namn glöm inte att jag här borta heter evert


GO EVERT GO



Av anders andersson - 4 juli 2011 05:47

Klockan är strax efter halv 6 och Nizze å jag har just dragit i oss lite frukost innan avfärd till Arlanda. 4 timmars sömn och ändå inte ubertrött.


När vi kom till Stockholm igår hade pokertarmen börjat skrika och vi drog en sväng till Krukan och spelade en sit & go. Mycket trevlig sittning med många sköna utdragningar, där Nizze var närmast pengarna då han bubblade.


Promenaden från Mariatorget till Kungsholmen var lång men rogivande och Vegasresan började kännas lite verklig.


Om en halvtimme drar vi mot Arlanda och pirret inför flygresan börjar smått infinna sig. Gillar verkligen inte att flyga men alternativet att simma över Atlanten verkar inte så praktiskt.


I morgon börjar allvaret och vi ska spela event 56, den dyraste turneringen någon av oss spelat och även den med mest deltagare i ca 3300. Flera av andelsköparna har hört av sig ochsagt att om vi vinner pengar åt dem och ska spela main event (58) så satsar de sin andl där oxå :=). Om du köpt andel och vill göra samma sak. Skicka sms eller maila ason65@hotmail.com 


Tiden mellan event 56 och main event är bara någon dag så vi kommer inte jaga sponsorer, men de som vill får gärna satsa sin andel igen :)


Nu ska jag skölja bort gruset ur ögonen, nästa rapport blir från Las Vegas, det är knappt att jag fattar det själv. VIVA LAS VEGAS

Av anders andersson - 1 juli 2011 00:21

Årets bästa arbetsvecka är i full gång och känns som en bra uppladdning för Vegas resan. Hinner inte tänka så mycket på resan och nervositeten har inte infunnit sig ännuflygresan kommer jag att gruva mej mest för. kul att åka samma plan som nordicbetgänget. lägret slutar på söndag och jag hinner vara hemma i ca 2 timmar innan bilen mot Stockholm kommer och hämtar upp mej. lyckoönskningar och hejarop mottages gärna. nu dags att sova för att orka fredagens upptåg / god natt ason

Ovido - Quiz & Flashcards